Tuesday, July 8, 2014

KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG (KMPP)

Assalamualaikum w.b.t

Lama betul tak update blog ni. Rasanya last aku update blog, dua tahun lepas. Oh time tu otak pon masih kanak kanak ribena hahaha.

Alhamdulillah, sekarang ni aku kat IPG, Sabah. Dah dekat tiga minggu kot kat sini so far semua okay je. Makan pon okay semua okay lah. IPG kitorang ni dekat ngan bandar so tiap tiap hari keluar pergi bazaar beli makanan untuk berbuka. Cakap pasal berbuka, tahun ni tahun pertama aku puasa jauh dari keluarga. Takpe, athirah kena kuat. Kena tabah, redha. Cakap nak jadi cikgu kan. Lepasni balik cuti raya, pelukmumi abah kuat kuat. Lepaskan rindu habis habis hahaha sebab cuti tak lama pon.

Okay berbalik kepada topik asal. Sebelum aku masuk IPG aku dah masuk matrik, nak dekat sebulan kot. Serious, time first week aku kat matrik aku nak sangat dapat IPG kota bharu sbb aku rasa dekat ngan rumah so that aku boleh balik selalu. Tapi bila dah lama kat sana, aku dah start sayang classmates aku, roommates, sayang matrik, sayang semua. Kat matrik, aku lagi rapat ngan classmates aku berbanding dengan roommates sbb most of the time aku spend time ngan dorang. Yelah rehat ngan dorang, makan ngan dorang, study sekali. Semua sekali lah. Bila aku nak pindah je, classmates aku lah paling kuat menangis, dan aku menangis sbb tinggalkan dorang. Time aku ngan roommates takdelah aku menangis tapi rasa sedih tu ada lah kan, menipu lah kalau cakap takde langsung. Serious, aku rindu dorang semua. Rindu nak belajar ngan dorang, rindu nak lepak.


Hari Pertama Kuliah

Berbasikal keliling KMPP

Makmal Komputer

Riadhah

Lake View

Bilik Tutor

Cafe

:)

:)

:)

Lab

Kelas


Last Day, Jamuan Perpisahan :(



Sedih.
Rindu.
Tak terkata.
Kbye.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment